Genel

ABC, Su Haklarıyla İlgili Four Corners Raporunda Tarafsızlık Kurallarını İhlal Etti

Yayın bekçisi, yetkililer reddetse de Murrumbidgee vadisindeki su hakları geri alımları hakkındaki bir Four Corners raporunda ABC’nin tarafsızlık kurallarını, hükümetin perspektifini yeterince dahil etmeyerek ihlal ettiğini tespit etti .

Temmuz 2019 programı, federal hükümetin Murray-Darling havza planı kapsamında çiftçilere yönelik su hibelerine baktı . Su hibelerinin “vergi mükelleflerinin muazzam bir israfı” olup olmadığını ve “multimilyon dolarlık sübvansiyonların gizlice büyük şirketlere verilip verilmediğini” inceledi .

Program derhal tarım lobisini öfkelendirdi: Ulusal Çiftçiler Federasyonu, ABC’yi yanlış haber yapmakla suçladı ve Cotton Avustralya, Murray-Darling havza planını yanlış temsil ettiğini söyledi.

NFF, Avustralya İletişim ve Medya Otoritesine programın yanlış ifadeler içerdiği kilit bilgileri atlayarak izleyicileri yanlış yönlendirdiği ve eleştirel görüşleri haksız yere tercih ederek tarafsızlıktan yoksun olduğu konusunda şikayette bulundu.

Acma’nın araştırması , Cash Splash’ın yanlış olmasa da ABC’nin kendi tarafsızlık standartlarını ihlal ettiğini buldu.

Bekçi, Four Corners’ın eleştirel yorumlar sunmasının kabul edilebilir olmasına rağmen, programın tartışmanın diğer tarafını yeterince sunmadığını söyledi.

Acma’nın başkanı Nerida O’Loughlin, programın planların işleyişi hakkında önemli bilgileri atladığını ve bunun da izleyicilerin kendi kararlarını veremeyeceği anlamına geldiğini söyledi.

O’Loughlin “Avustralyalı izleyiciler ABC’nin tartışmalı konuları keşfederken farklı bakış açılarına uygun muamelede bulunmasını bekliyorlar” dedi.

Maalesef bu vesileyle bu gerçekleşmedi. Programın yapımcıları meşru eleştirileri araştırsa da Four Corners’ın çekişme konusundaki diğer bakış açılarını anlamlı bir şekilde kabul etme sorumluluğu vardı.

ABC, Acma’ya çevre bakanı Sussan Ley ve ilgili departmandan bürokratların kamera karşısındaki röportajları reddettiklerini ve yapımcılara hükümetten kimsenin haber için yorum yapmayacağını söyledi.

ABC, yetkililerin brifing verdiğini ancak sorumluluğu diğer departmanlara kaydırdığını söyledi.

ACMA, yetkililerin katılmayı reddettiğini kabul etti, ancak bunun programın kendi bakış açılarını sunmasına engel olmaması gerektiğini söyledi.

“Hükümet yetkilileri ve bakanların görüşmeleri reddetme kararları ve ABC’nin arka plan brifinglerinde sağlanan bilgileri kullanmasına getirilen kısıtlamalar, hem genel anlamda Altyapı Şeması hakkında hem de genel anlamda ABC’nin programda bu perspektifleri temsil etme yeteneğini kısıtladı. belirli eleştiri noktalarına yanıt veriyor ” dedi ACMA.

“Ancak Acma hükümet yetkilileri ve bakanın katılmayı reddetmelerinin ABC’nin çekişme konularındaki temel ilgili perspektifi sunmasını engellediğine ikna olmadı.”

ABC, programın ilk elden deneyime sahip çiftçiler ve sulayıcılarla röportajlar içerdiğini ve bir dizi eski hükümet içerisinden uzman ve avukatların görüşlerini içerdiğini söyledi.

Acma, programın “altyapı planının bazı yönlerinin tartışıldığını ve diğer görüşlerin var olduğunu” “anlamlı bir şekilde “kabul etmesi gerektiğini söyledi. Raporda “Örneğin, program çevreye geri dönen su ile ilgili hükümetin görüşlerine atıfta bulunurken, bu görüşlerin ne olduğuna dair ayrıntılı bir açıklama yapılmadı” denildi.

ABC, bulguya “saygılı bir şekilde katılmıyor” ve “kanun kapsamındaki standartların çarpıtılmış bir şekilde uygulanması yoluyla araştırmacı veya ” hesap verebilirlik ” gazeteciliğini bastırma riski olduğu konusunda uyardı.

ABC “Yasa, çekişme konularındaki perspektif dengesinin tek bir programda sunulmasını gerektirmiyor ve bu nitelikteki gazeteciliği, kasıtlı bir kararın etkisini hafifletmek için adımlar atmaya zorlamıyor.” ACMA raporu Salı günü açıklandı.

“Ortaya çıkan konularla ilgili tam bir bakış açısı daha sonra orijinal hikayeye katılmayı reddeden paydaşlar da dahil olmak üzere diğer ABC programlarında değerlendirildi.”

Sektör, daha yayınlanmadan önce bu Dört Köşe raporuna karşı lobi yaptı. Guardian Australia’nın geçen yıl bildirdiği gibi NFF üyelere bu konuda önceden nasıl şikayette bulunabileceklerini öğretiyordu ve NSW Irrigators Konseyi, parlamenterlere “dün gece ABC Four Corners ‘Show’a biraz denge sağlamak” yazdı ancak e-postayı günler önce gönderdi gösteri yayınlandı.

NFF Salı günü Acma soruşturmasının endişelerinin bir kanıtı olduğunu söyledi, ancak rapor etme süresinin uzunluğunu eleştirdi.

NFF CEO’su Tony Mahar “Sırf sıradan bir kişiye, gazeteciliğin temel ilkelerinden biri hikayenin iki tarafını sunmaktır” dedi. “Bu durumda, vergi mükelleflerinin finanse ettiği ulusal yayıncımız sefil bir şekilde başarısız oldu.”

“Rahatsız edici bir şekilde, tarafsız davranmayarak ve gereğinden fazla bir perspektifi tercih ederek ABC şu anda tamamlanmış olan hibe programına erişen çiftçilerin bütünlüğünü ve güdülerini sorguladı.”

Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
İstanbul evden eve nakliyat İstanbul evden eve nakliyat İstanbul evden eve nakliyat depolama ofis taşıma şişli ofis taşıma kadikoy ofis taşıma
Kapalı
Kapalı